Kategorie
Copywriting

Jak prowadzić blog firmowy i czy w ogóle warto to robić?

Wpadłeś na pomysł, by poprowadzić blog firmowy. Jak się za to zabrać? Zadajesz sobie pytanie: czy znam się na pisaniu wartościowych tekstów? Panaceum na ten problem może okazać się zatrudnienie copywritera albo ukończenie kursu copywritingu na własną rękę. Potem można działać. Poniżej przedstawiam krok po kroku, jak zacząć przygodę z blogiem firmowym.

1.     Odpowiednie środowisko dla bloga firmowego

Warto pomyśleć nad tym, gdzie chciałbyś zaistnieć w sieci. Czy to będzie indywidualna strona www? Czy może preferujesz otoczenie ludzi z Facebooka, Instagrama albo Twittera? Zawsze można to połączyć ze sobą, tworząc stronę na bezpłatnej domenie internetowej i załączyć jej link np. na profilu z Facebooka. Wtedy można liczyć na szerokie grono odbiorców Twojego bloga firmowego.

2.     Osoba do pisania tekstów bloga firmowego

Zadaj sobie pytanie: czy pisanie tekstów należy do Twoich pasji? Czy jesteś twórczą osobą? Czy mimo wszystko będziesz potrzebować drugiej osoby, która będzie za Ciebie wprowadzać wartościowe treści na bloga firmowego? Radzę rozważyć podszkolenie swoich umiejętności, jeśli chodzi o tworzenie ciekawych treści. W Internecie jest sporo ofert na szkolenie z zakresu copywritingu. Jeśli jednak pisanie idzie Ci dość opornie, to warto zatrudnić kogoś, kto zaopiekuje się Twoim blogiem firmowym pod kątem zawartości. Poniżej przedstawię krótko, czym się zajmuje copywriter.

Copywriter – co to za profesja?

Pochodzenie tego słowa wywodzi się z języka angielskiego: copy – od słowa kopiować i writer – pisarz. Oznacza to, że ów osoba zajmuje się pisaniem nowych treści, inspirując się zawartością różnego rodzaju istniejących już i dostępnych nam źródeł. Źródłami w tym przypadku są treści internetowe oraz, oczywiście, książki i czasopisma. Copywritera cechuje oczytanie oraz umiejętność pisania „lekkim piórem”, czyli tworzenie treści łatwych w odbiorze dla czytelników. Często musi spełniać warunki SEO, by tekst był unikatowy i znajdował się jak najwyżej w wynikach wyszukiwań użytkowników Internetu. Wówczas ma szansę być „klikalnym”, czyli popularnym pod względem odwiedzin internautów. Osoby klikające w pierwszą pozycję wyszukaną przez internetową wyszukiwarkę sprawiają, że ta strona – choćby naszego bloga firmowego – zostaje znajdywana również przez kolejne osoby. Dlatego tak ważne jest tworzenie treści, których nie ma nigdzie indziej i w jak największym stopniu przykuwać uwagę odbiorców bloga firmowego.

3.     Autopromocja bloga firmowego

Trzeba wziąć pod uwagę, że w Internecie należy zaistnieć. Od Ciebie zależy, jak tego dokonasz. Czy stworzysz papierowe wizytówki z adresem www i/lub profilem na mediach społecznościowych? A może zainwestujesz w reklamę bloga firmowego w Internecie, np. żeby jego reklama ukazywała się między kolejnymi filmami oglądanymi przez widzów serwisu YouTube? Jednym z kroków, które możesz podjąć, może być udział w oficjalnych targach związanych z promocją małych i średnich przedsiębiorstw.

Czy warto prowadzić bloga firmowego?

To wszystko zależy od Twojego nastawienia i od zamierzonych celów. Z własnego doświadczenia mogę zaręczyć, że warto. Blog firmowy jest wizytówką naszej działalności. Wyobrażasz sobie w obecnych czasach cokolwiek reklamować w anonsach czarno-białych gazet, które – stety lub niestety – są coraz rzadziej czytane? Jak byś wtedy zaistniał w Polsce i na świecie? Blog firmowy potrafi wyeksponować zalety naszej firmy i nadaje jej prestiżu. Sprawia, że po prostu istniejesz. Czy teraz wydaje Ci się, że warto?

Blog firmowy – podsumowanie

Blog firmowy może stać się naszą wirtualną wizytówką firmy, którą prowadzimy. By tworzyć treści można podszkolić się w ramach copywritingu bądź poprosić o to wykwalifikowaną osobę w tym zakresie. Trzeba na początku zadbać o nasze miejsce w sieci. Później należy się zastanowić nad tym, kto będzie wprowadzał treści na stronę, by wreszcie pomyśleć o jej wypromowaniu. Należy szukać rozwiązań na dotarcie do jak najszerszego grona odbiorców.

Autor tekstu: Natalia Chłopek

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *