Kategorie
Content Content marketing SEO copywriting

Content SEO – główne zasady, których należy się trzymać

Proste triki pozwalające szybko osiągnąć wysokie pozycje w wyszukiwarkach odeszły już w niepamięć. Obecnie nastąpiła zmiana myślenia na temat promowania stron internetowych. Głównie dzięki wprowadzeniu ogromnych innowacji przez Google.  Jeżeli zależy Ci na trwałym efekcie podejmowanych działań warto, abyś zaprzyjaźnił się z głównymi zasadami content SEO. Wprowadzenie do swojej strategii sprawdzonych metod w sposób staranny, rzetelny i cierpliwy, pozwoli osiągnąć postawione cele marketingowe.

Czym jest content SEO?

Content SEO to tak naprawdę połączenie dwóch pojęć: content marketing i SEO.

Content z ang. zawartość.

SEOz ang. Search Engine Optimization, czyli optymalizacja pod kątem wyszukiwarek.

Content SEO jest to zatem treść, która jest dostosowana do wymagań wyszukiwarek w taki sposób, aby zwiększyć widoczność strony.

Google jest wyszukiwarką tekstową, dlatego treść stanowi fundament wszelkich działań. Merytoryczny, wartościowy tekst dodatkowo stworzony według zasad SEO może znacznie zwiększyć ruch na stronie, a w konsekwencji wpływa na wyniki finansowe. Efekty tego typu działań nie będą jednak widoczne z dnia na dzień. Konieczna jest sukcesywna praca, zgodna z ustaloną wcześniej strategią.

Dlaczego warto?

Mimo że działanie według założeń content SEO jest długotrwałe oraz pracochłonne, warto mu poświęcić swój czas i energię. Efekty będą nieporównywalnie większe i przede wszystkim długofalowe. Postępowanie spójne z zasadami Google przypodoba się również potencjalnym klientom. Stworzenie treści zgodnych z założeniami SEO znacząco wpływa na ich odbiór. Tekst staje się bardziej atrakcyjny i zachęca do pozostania na stronie na dłużej. Wpływa to na daleko idące rezultaty:

  • zwiększenie ruchu na stronie;
  • wzrost liczby potencjalnych klientów;
  • wzrost wyników sprzedażowych;
  • budowanie pozytywnego wizerunku firmy i zwiększenie popularności.

Główne zasady content SEO

W jaki sposób osiągnąć wyżej wymienione korzyści dla swojej firmy? Wiesz już, że potrzeba czasu i skrupulatnych, cierpliwych działań. Pora więc na szczegóły. Poznajmy praktyczne zasady content SEO.

Nie kopiuj

Algorytmy Google dzień i noc stoją na straży unikalności treści w Internecie. Zaprowadzą ład i porządek, nakładając kary za duplikowania treści. Google potrafi wykryć, na której stronie tekst został opublikowany jako pierwszy. Tylko on będzie nosił miano oryginalnego. Kopiując, nie licz więc na wysokie pozycje w wyszukiwarkach. Treść twórz zawsze od podstaw. Postaw na niepowtarzalność. Dzięki temu unikniesz nie tylko kar, ale też lepiej dostosujesz się do indywidualnych potrzeb swoich odbiorców.

Odpowiadaj na potrzeby ludzi

Treść musi stanowić wartość dla czytelnika. Teksty SEO nie polegają na naszpikowaniu ich słowami kluczowymi, aby poprawić ich pozycję w wyszukiwarce.  Skuteczny tekst ma bardzo ważne zadanie – ma wywołać emocje u czytelnika, rozwiązać problemy odbiorcy i zaangażować go. Przekazuj użyteczne i rzetelne informacje. Korzystaj ze sprawdzonych źródeł.

Stwórz przejrzystą formę

Prawidłowe formatowanie jest ważne zarówno z punktu widzenia ludzi, jak i algorytmów Google. Tekst musi posiadać odpowiednią strukturę, czyli:

  • wstęp;
  • hierarchicznie rozmieszczone nagłówki;
  • wyodrębnione definicje i najistotniejsze fragmenty;
  • akapity;
  • podsumowanie.

Dzięki tym prostym zabiegom tekst staje się bardziej czytelny i atrakcyjny. Nawet najciekawsze informacje przedstawione w formie długiego, zbitego w całość bloku tekstowego, zniechęcą i odstraszają odbiorcę.

Nie zapomnij o optymalizacji

Jeżeli masz już napisany wartościowy, prawidłowo sformatowany content, przyszedł czas na optymalizację SEO. Składają się na nią następujące działania:

  • meta – teksty – to opisy, które pojawiają się w wyszukiwarce i zachęcają do wejścia na stronę;
  • słowa kluczowe – pierwszym krokiem jest właściwe dobranie słów kluczowych, następnie umieszczenie ich w strategicznych miejscach, w naturalny sposób;
  • zdjęcia – grafika przyciąga uwagę odbiorcy i zwiększa atrakcyjność strony;
  • linkowanie wewnętrzne – polega na dodawaniu odnośników do innych adresów URL w obrębie własnej stronie, wpływa to na czas, jaki odbiorca spędza na danej witrynie.

Czy content SEO wystarczy, aby być numerem jeden?

Setki czynników nieustannie wpływają na pozycję strony w rankingach wyszukiwarek. Powyższe zasady content SEO znacząco poprawiają widoczność strony. Warto jednak pamiętać również o kilku wskaźnikach witryny, aby nie zaprzepaścić włożonego wysiłku. Finalny efekt podejmowanych działań zależy również od docelowego miejsca publikacji. Zwróć zatem uwagę na:

  • czas ładowania strony;
  • wiek domeny;
  • oprawę graficzną;
  • certyfikat SSL;
  • ilość linków przychodzących;
  • autorytet tematyczny.

Podsumowanie

Content SEO przynosi zyski, ale tylko wtedy kiedy jest właściwie przygotowany, starannie zaplanowany i rzetelnie wykonany. To nią są triki, które jednym ruchem przeniosą Twoją stronę na upragnioną pozycję w wynikach wyszukiwania. Bez wątpienia potrzeba czasu i pracy włożonej w podejmowane działania. Zadbaj przede wszystkim o unikalność, użyteczność, przejrzystość i optymalizację treści. To strategia długofalowa, ale przynosząca stabilne efekty.