Copywriter zaopatruje firmę zarówno w merytoryczne, jak i sprzedażowe treści. To sprawia, że jest on chętnie zatrudniany przez różnego rodzaju przedsiębiorstwa. Niezwykle potrzebny jest zwłaszcza w dużych firmach, gdzie współpracuje z zespołem wykwalifikowanych ludzi. Jak jednak powinien wyglądać copywriting w zintegrowanej komunikacji marketingowej? Zagadnienie to omówimy w poniższy artykule.
Zadania copywritera
Copywriter pomaga w tworzeniu wizerunku firmy oraz promowaniu marki.
Do jego głównych zadań należy:
- publikacja interesujących artykułów tematycznych z wykorzystaniem zasad SEO,
- tworzenie ciekawych i chwytliwych opisów do kampanii marketingowych,
- tworzenie opisów SEO na stronę internetową (np. historii firmy, oferty).
Copywriter jest więc potrzebny, jeśli chcemy, by nasze przedsiębiorstwo aktywnie się rozwijało. Dzięki regularnym wpisom na stronę zawierającym przydatne informacje, można zyskać nowych klientów, wzmocnić pozytywny wizerunek firmy oraz stworzyć zaangażowaną społeczność. To wszystko przekłada się zaś na wzrost sprzedaży i zysków firmy.
Copywriting w zintegrowanej komunikacji marketingowej
Od copywritera wymaga się umiejętności wyszukiwania rzetelnych informacji i na ich podstawie tworzenia ciekawych oraz zachęcających do lektury tekstów. Copywriter musi więc bardzo dobrze znać rynek, psychikę ludzką, podstawowe zasady dotyczące pozycjonowania oraz posiadać umiejętności pisarskie. Tylko dzięki temu będzie on w stanie nakłonić potencjalnych klientów do zakupu konkretnych produktów. Dodatkowo, copywriter powinien bardzo dobrze znać cele i założenia firmy, dla której pracuje, by jego działania mogły przynieść oczekiwane rezultaty.
Jednak mimo tak rozległych umiejętności, pracując samemu, twórca treści nie jest w stanie całkowicie wykorzystać potencjału, jaki daje copywriting. Dopiero współpracując z grafikiem, pozycjonerem, informatykiem czy specjalistą ds. social mediów jest w stanie w bardziej efektywny sposób zastosować niektóre działania i chwyty marketingowe, a przez to znacznie zwiększyć zysk danego przedsiębiorstwa.
Copywriter i zespół marketingowy
Dzięki kooperacji zespołu marketingowego i copywritera grupa może tworzyć:
- kampanie reklamowe – forma i treść są nieodłącznymi elementami marketingowymi. Ciekawa grafika oraz chwytliwa treść są w stanie zainteresować szerokie grono odbiorców i zwiększyć szansę na powodzenie kampanii;
- landing page – współpraca informatyka i copywritera jest w stanie przynieść firmie wiele korzyści. Interesujące teksty prezentujące ofertę lub firmę są jedynie połową sukcesu. Niezwykle ważna jest również ich oprawa, a w tym również harmonijne dopasowanie strony do prezentowanej na niej treści;
- SEO – treści mające na celu zwiększenie pozycjonowania przynoszą lepsze efekty i wzbudzają zainteresowanie czytelników, gdy są opatrzone przyciągającymi wzrok grafikami. Dodatkowo, efekty SEO mogą zostać dodatkowo wzmocnione przez informatyka, poprzez zoptymalizowanie struktury bloga;
- materiały reklamowe – choć formy marketingu takie jak broszury, ulotki czy plakaty nie są już tak popularne jak kiedyś, to jednak współpraca copywritera oraz grafika wciąż może pozwolić na powstanie ciekawych i skutecznych materiałów, które mogą okazać się użyteczne w przyszłości.
Copywriting w zintegrowanej komunikacji marketingowej – podsumowując
Zatrudnienie copywritera jest kluczowe dla rozwoju firmy. Powinien być on stałą częścią zespołu marketingowego zwłaszcza w dużych przedsiębiorstwach. Dzięki zespołowej pracy z grafikiem, informatykiem czy specjalistą ds. social mediów, stosowane działania i chwyty marketingowe osiągają dużo lepsze rezultaty, przynosząc firmie wiele korzyści.