Kategorie
Copywriting SEO copywriting

Google Trends – czym jest i do czego się przydaje?

Zastanawialiście się kiedyś, jakie są najczęstsze wyszukiwania dla danego kraju? Albo co najbardziej interesuje Polaków zamieszkujących konkretny region? Używając Google Trends, możecie sprawdzić to w każdej chwili.

Czym jest Google Trends?

Jednym z narzędzi analitycznych stworzonych przez Google. Jak sama nazwa sugeruje, służy ono do śledzenia trendów. A więc popularności danych fraz, bądź tematyki w określonym czasie i miejscu. Mówiąc jeszcze prościej: dzięki temu narzędziu jesteśmy w stanie zobaczyć, czego najczęściej w wyszukiwarce szukali internauci z całego świata. Używając paru kliknięć, możemy dowiedzieć się, jaki temat najbardziej interesuje Brytyjczyków, Francuzów czy Szwedów przed świętami Bożego Narodzenia lub podczas najgorętszych miesięcy w roku.

Warto także dodać, że narzędzie oferowane nam przez Google jest darmowe.

Kto używa Google Trends i jakie korzyści z tego czerpie?

Jako iż jest to narzędzie sprawdzające trendy, najbardziej interesować ono będzie między innymi ludzi zajmujących się marketingiem lub chcących rozwinąć własne przedsiębiorstwo.

Po prześledzeniu i dokładnej analizie informacji dostarczanych przez Google Trends mogą oni utworzyć listę słów kluczowych, które pomogą przy pozycjonowaniu strony internetowej. To z kolei wpłynie na jej widoczność w wyszukiwarce. A tym samym na odwiedziny przez internautów i skorzystanie z oferowanych usług.

Dzięki Google Trends zainteresowani są również w stanie zaplanować sezonowe kampanie reklamowe z odpowiednim wyprzedzeniem bądź o odpowiednim czasie wprowadzić do swojej oferty produkty sezonowe.

Wszystkie te działania mają na celu poprawienie widoczności naszej strony internetowej i umiejscowienie jej na jak najwyższej pozycji w wyszukiwarce.

Jak to działa?

Po wejściu na stronę ukazuje nam się wyszukiwarka. Po wpisaniu do niej interesującej nas frazy, ukazuje się interaktywny wykres. Odnosić będzie się do kraju, jaki wybierzemy sobie spośród listy. Wartości od 0 do 100 oznaczają popularność hasła. Z czego nie oznacza to, iż dana fraza w ogóle nie była wyszukiwana. A jedynie, że nie zebrano wystarczającej ilości danych. Szczytowa wartość określać zaś będzie najwyższą popularność danej frazy. Linia dolna wykresu pokazuje nam natomiast przedział czasowy, który możemy zawęzić nawet do ostatniej godziny. Po najechaniu kursorem na diagram wyświetlają nam się konkretne daty oraz wartość. Google Trends oferuje nam również możliwość sprawdzenia popularności frazy w każdym z regionów danego kraju. Ponadto, możemy również porównać ze sobą popularność kilku haseł.

Należy jednak pamiętać, iż Google Trend dostarcza nam jedynie danych. To do zadań użytkowników tego narzędzia należy dokładna ich analiza oraz umiejętne wykorzystanie w praktyce.

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *