Kategorie
Copywriting

Human-first content – jak tworzyć takie treści?

Wyścig o pozycję w wyszukiwarce doprowadził do tego, że treści były generowane automatycznie, wplatając słowa kluczowe, niekoniecznie dające użytkownikom wartościowe informacje.

Podejście human-first content powstało w odpowiedzi na ten problem. Działa w ten sposób, że jeżeli opublikujesz dobry jakościowo tekst, użytkownicy internetu będą go czytać, co oznacza, że pozostaną na Twojej stronie dłużej, dzięki temu Google zakwalifikuje Twój tekst jako tekst zgodny z polityką human-first content.

Poznaj zasady pisania w myśl human-first content!

1.   Tekst powinien być odpowiednio sformatowany

Nikt nie lubi czytać bloku słów. Taka forma sprawia, że już na wstępie czytelnik czuje się przytłoczony i bardzo szybko rezygnuje z poznania treści. Tekst może być naprawdę dobry, jednak jeżeli nie będzie komponował się odpowiednio wizualnie, użytkownik internetu nawet się o tym nie dowie. Opuści stronę, zanim zdąży się zapoznać z tym, co chcesz mu przekazać.

2.   Uważaj na nagminne wstawianie anchor text

Jeżeli Google wychwyci nadużywanie go, ocena strony może zostać obniżona. W linkowaniu stron najważniejsze jest, aby zachować spójność w stylistyce oraz naturalność. Sprawdź, jak poprawnie zamieścić anchor text w treści.

3.   Odmieniaj słowa kluczowe

Wciąż istnieje błędne przekonanie, że odmieniając słowa, wyszukiwarka nie sparuje ich z wpisywaną frazą ze względu na inną formę. Myślenie takie jest błędne. W tej chwili technologia jest na tyle zaawansowana, że przeglądarki bez problemu radzą sobie z odmianą wyrazów.

Co więcej, teksty pisane tylko w jednej formie są wyłapywane przez sztuczną inteligencję i kwalifikowane jako treści pisane przez komputer, co może znacząco wpłynąć na Twoją niekorzyść.

Używaj również feminatywów i pisz językiem neutralnym płciowo.

4.   Nie wahaj się dodać emocji do komunikatów

Pamiętaj, że ludzie są istotami emocjonalnymi. Dodaj do treści swoje własne odczucia, doświadczenia. Spraw, aby czytelnik poczuł, że zaangażowałeś się w swoją publikację. Wykorzystaj do tego znaki interpunkcyjne. Dodaj wykrzykniki, wielokropki, a nawet emoji.

5.   Nie zamieszczaj niezweryfikowanych informacji

Bardzo ważne jest, aby wszystkie publikowane informacje były zweryfikowane, najlepiej z kilku różnych źródeł. Jeżeli czegoś nie jesteś pewny, nie udostępniaj dalej. Bądź rzetelnym autorem.

6.   Postaraj się, aby tekst był ciekawy

To co może użytkownika zatrzymać najdłużej na stronie, to zainteresowanie treścią. Niech Twój tekst sprawi, że czytelnik nie będzie mógł oderwać się od lektury.

7.   Zaufaj prostocie

Pamiętaj, że odbiorcami są różni ludzie. Duża część zapewne nie będzie znała fachowej terminologii, dlatego staraj się jej unikać. Proste zdania i komunikaty sprawiają, że treść jest dostępna praktycznie dla każdego.

Zwróć uwagę również, by nie nadużywać skrótów. Niektóre mogą być niezrozumiałe dla czytelników. Nadmiar skrótów może również utrudniać czytanie, nawet gdy są one odbiorcy znane.

Przeczytaj również: Voice search – czym jest i jak działa wyszukiwanie głosowe?

8.   Zadbaj o poprawność językową i stylistyczną

Niedbałe teksty zostaną szybko zweryfikowane i spostrzeżone przez czytelników. Pojawiające się błędy mogą zostać uznane jako brak profesjonalizmu autora.

9.   Zwróć uwagę na estetykę

Bardzo ważną kwestią jest również estetyka strony. Zbyt dużo reklam i banerów może działać rozpraszająco. Zadbaj również, aby mobilna wersja stron była także czytelna i klarowna.

10. Pamiętaj, że piszesz dla ludzi

Nie skupiaj całej uwagi na tym, aby treści były projektowane pod wyszukiwarki i nabijały jak najwięcej wyświetleń. Najlepszym rozwiązaniem jest skupienie się na ludziach i na tym, jaką wartość chce się im przekazać. Ostatecznie dobra jakość sama się wybroni.

Human-first content – podsumowanie

Human-first content to mówiąc najprościej, pisanie zgodnie z oczekiwaniami i wymaganiami odbiorców, jednocześnie spełnianie wymagań algorytmów Google, czyli tworzenie treści, które jest skoncentrowane na człowieku.

Pamiętaj, aby podczas procesu tworzenia treści, nie stawać się robotem, a pisać z sercem i duszą.

Autor tekstu: Roksana Sikora

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *