Landing page, po polsku strona docelowa to miejsce, na które ma ostatecznie trafić użytkownik. Treść, która tam na niego czeka, ma kluczowe znaczenie biznesowe. Co zatem powinniśmy tam umieścić?
Konstrukcja i elementy tekstu na landing page
Publikacja na landing page ma jasno określony cel – zachęcić odwiedzających do podjęcia określonej akcji na stronie, np. wsparcia akcji czy złożenia zamówienia. Wtedy można mówić o konwersji. Sprzyja temu:
- język korzyści,
- atrakcyjna grafika,
- perswazyjne sformułowania, dopasowane do targetu.
Kwestie pozycjonowania zależą od tego, czy ta strona jest osobną wizytówką, czy jest przedłużeniem głównej witryny.
W pierwszym przypadku nie ma szans na to, by strona wybiła się w wynikach wyszukiwania, więc optymalizacje SEO można odpuścić na rzecz skupienia się na metodach konwersji.
W drugim przypadku, gdy landing page to np. oferta, która jest podstroną głównej witryny, należy zastosować narzędzia do pozycjonowania.
Efektywne teksty na landing
Treści na stronie docelowej mają nie tylko dobrze wyglądać. Przede wszystkim ich rolą jest skłonienie do podjęcia natychmiastowego działania, podsuniętego poprzez perswazyjny tekst. Aby osiągnąć taki efekt, należy się trzymać następujących wytycznych przy tworzeniu treści na landing page:
Zwracanie się bezpośrednio do odbiorcy – niezależnie od tego, czy to ma być transakcja handlowa, czy newsletter, personalne podejście do klienta wprowadza pewną zażyłość i buduje jego zaufanie. Taka atmosfera sprzyja podjęciu przez użytkownika określonej akcji.
Wykorzystanie języka korzyści oraz budowanie atmosfery – to, co zyska użytkownik po dokonaniu konwersji, powinno zostać wyeksponowane najlepiej w energetyczny i emocjonalny sposób.
Zwięzłe informatywne komunikaty sprawdzą się lepiej niż handlowe frazesy, na które większość klientów już się uodoporniła. Dodatkowo użytkownicy docenią, że są uczciwie i rzetelnie informowani, bez nachalnego wciskania im produktu.
Dbałość o wygląd tekstu – by poprawić estetykę i czytelność, treść na landing page musi zostać sformatowana i wyodrębniona nagłówkami. Będzie to miało większe znaczenie na stronach, które chcemy pozycjonować, bo frazy kluczowe umieszcza się w celu optymalizacji w odpowiedniej strukturze.
Korzystanie z przycisku CTA – „call to action” to narzędzie szczególnie przyjazne dla landing page. „Wezwanie do działania” – wstawione na zaprojektowane specjalnie miejsce na landing page. Jest to ostatni element do realizacji celu, jakim jest wywołanie określonego działania użytkownika.
To, czego należy stanowczo unikać w treściach na stronie docelowej to:
- bałaganu,
- nudy,
- sztampy,
- przeładowania treścią.
Szacunek dla czasu użytkownika może odegrać decydującą rolę w sytuacji, gdy będą się ważyły losy konwersji.
Podsumowanie
Treści na landing page musimy starannie zaprojektować, bo wystarczy, że nie zagra jeden element i poniesiemy fiasko. Odpowiedni język dopasowany do odbiorców i treść, która ma zbudować pozytywne odczucia, tworzą bezawaryjny mechanizm do konwersji.