Działasz aktywnie na Instagramie i marzysz o byciu Influencerem? A może zależy Ci na tworzeniu wartościowego contentu, którym będziesz dzielił się z innymi? Pewnie słyszałeś już o „mass followers”? Wiesz, kim są i dlaczego nie warto ich mieć na swoim profilu, nie? W takim razie ten tekst jest dla Ciebie!
Kim są mass followers?
Ile kont obserwujesz na Instagramie? 100? 200? Dlaczego? Pewnie z powodu ciekawych postów czy interesujących zdjęć. Natomiast mass followers to profile, które obserwują powyżej 1200 kont na Instagramie!
Każdy profil, który jest śledzony przez dużą liczbę osób ma wśród nich zarówno rzeczywistych, wartościowych obserwujących, jak i mass followers. Możemy wyodrębnić kilka ich rodzajów:
- Porzucone konta – tzw. konta duchy
- Świadomi mass followers – używający systemu follow-unfollow
- Przypadkowi mass followers – osoby z nikłą wiedzą o social mediach
- Boty i fake konta – tworzone przez serwisy, programy bądź realnych użytkowników.
Jako sztuczne twory lub przeładowane obserwacjami profile, nie są w stanie śledzić treści pochodzących z obserwowanych kont. Pojawią się pytanie, jak znaleźli się na Twoim profilu?
Skąd się biorą mass followers?
W zależności od przedstawionych wcześniej rodzajów mass followers, inny będzie sposób/powód pojawiania się ich na Twoim profilu. Konta duchy są to porzucone profile, z których użytkownicy przestali korzystać, ale ich nie usunęli i nadal liczą się do statystyk.
Korzystający z systemu follow – unfollow obserwują jak największą liczbę profili, licząc na wzajemność i zdobycie obserwacji u siebie. Dodatkowo usuną Cię z listy, gdy tylko odwzajemnisz reakcję.
Przypadkowi mass followers to osoby z nikłą wiedzą na temat działania i prowadzenia profilu w social mediach, które obserwują wszystkich pojawiających się w proponowanych przez serwis podpowiedziach.
Przeczytaj także: Landing page – jakie teksty tam wstawić?
Najgorszym rodzajem są boty – fikcyjne konta tworzone na potrzeby sztucznego zwiększania ilości lajków i obserwatorów. Nie są realnymi osobami.
Drugim rodzajem fałszywych kont są te tworzone przez prawdziwych użytkowników, którzy założyli je tylko po to, aby podglądać innych. Nie dodają żadnych wartościowych treści i w żaden sposób się nie ujawniają.
Organizowanie konkursów i rozdawanie nagród również powodują wzrost mass followers, zaobserwują Cię tylko po to, aby zdobyć benefity i nie będą angażować w dodawane przez Ciebie inne treści.
Niektórzy użytkownicy lub firmy kupują obserwujących, aby szybko zwiększyć ich liczbę. Daje to jednak fałszywe zaangażowanie i nie prowadzi do autentycznych interakcji.
Brzmi super, przecież to większa liczba obserwujących prawda? Nasze konto szybciej się rozwinie! Niekoniecznie. Sprawdź, dlaczego nie chcesz mass followers!
Dlaczego nie chcesz mass followers na swoim Instagramie?
Na początku może Ci się wydawać, że liczba obserwujących wzrasta, więc Twój profil się rozwija. Jednak w realnym rozrachunku więcej tracisz, niż zyskujesz.
Przede wszystkim czas i pieniądze inwestujesz w wartościowy content, który trafia do nieaktywnych kont. Generuje to niewielkie zasięgi, zmniejsza Twoją motywację i obniża współczynnik aktywności (mniejsza liczba polubień, komentarzy i udostępnień).
Brak odzewu może również wpływać negatywnie na odbiór Twojego konta przez marki, które mogłyby być naprawdę zainteresowane współpracą. Prawdziwi obserwujący natomiast zaczną postrzegać stworzony przez Ciebie profil jako mało wiarygodny.
Algorytmy Instagrama przywiązują wagę do jakości interakcji, więc obniżą Ci się zasięgi postów. Oprócz tego może pojawić się spamowanie komentarzami lub wiadomościami (boty), co zniechęci rzeczywistych zainteresowanych.
Myślisz, że warto?
Mass Followers – podsumowanie
Mass followers to konta, które obserwują ponad 1200 innych profili, nie generują wartościowych interakcji i nie chcesz ich u siebie. Najlepiej przejrzeć swoich obserwujących i zablokować takie profile. Skup się na naturalnym wzroście obserwacji i budowie autentycznej społeczności, która naprawdę zaangażuje się w treści i przyczyni się do zwiększenia wartości konta na Instagramie. Więc, unfollow? 🙂
Autor tekstu: Sabina Tasz