Kategorie
Bez kategorii

Opinia o kursie copywritingu w Content Writer

Na kurs copywritingu organizowany przez Content Writer trafiłam przypadkiem. Szukałam informacji na temat marketingu online, copywritingu i innych zagadnień, które każdy marketingowiec (lub przyszły marketingowiec) powinien znać. I od tego przypadkowo znalezionego artykułu zaczęła się moja copywriterska przygoda, która trwa do dziś. Dziś opowiem Ci, jak wyglądają praktyki copywriterskie w Content Writer i zdradzę, czy z perspektywy czasu moja decyzja o uczestniczeniu w nich była słuszna.

Kurs copywritingu w Content Writer – przebieg

Dziś w sieci można znaleźć masę różnych kursów i szkoleń pisarskich. Każde z nich oferuje kompleksowe przygotowanie do zawodu copywritera. Ale czy na pewno? Czy podczas teoretycznego kursu online w formie e-learningu jesteśmy w stanie wyćwiczyć tworzenie treści pod SEO? Raczej nie. Do tego potrzebna jest praktyka – pisanie, pisanie i jeszcze raz pisanie, i to najlepiej pod czujnym okiem doświadczonego opiekuna, który zwróci uwagę na najdrobniejsze szczegóły. I właśnie to oferuje Content Writer. Poniżej podzielę się moimi spostrzeżeniami i opinią o kursie Content Writer.

Rozpoczęcie kursu

Po zapisie otrzymujemy dostęp do specjalnej platformy, na której zamieszczone są zadania. To tam wrzucane są gotowe teksty, pliki po korekcie oraz feedback opiekuna praktyk. Platforma jest prosta i intuicyjna, działa w przeglądarce internetowej, więc nie są potrzebne żadne dodatkowe aplikacje.

Co ważne, system wysyła powiadomienia mailowe o każdym nowo zamieszczonym komentarzu, dzięki czemu nie musimy logować się po kilka razy dziennie, żeby sprawdzić, czy zadanie zostało już sprawdzone, czy jeszcze czeka w kolejce do korekty.

Obszerne i rzetelne materiały

Wraz z dostępem do platformy otrzymujemy obszerne materiały na temat copywritingu, które są napisane przystępnym językiem. Jeśli więc nigdy wcześniej nie miałeś do czynienia z tą branżą, nie musisz się martwić, Content Writer wprowadzi Cię w temat, zaczynając od samych podstaw.

W e-booku poruszone zostały wszystkie zagadnienia związane z tworzeniem treści SEO – opisane są wszystkie rodzaje tekstów i zasady ich optymalizacji pod wyszukiwarkę Google, a także narzędzia przydatne w copywritingu czy zagadnienia związane z przekazaniem praw autorskich do treści. Wszystko, co początkujący content writer musi wiedzieć, zanim przystąpi do przygotowania swojego pierwszego tekstu.

Różnorodne zadania

Kurs copywriterski składa się z 12 różnych zadań, wśród których znajdują się m.in. artykuły blogowe, artykuły sponsorowane, opisy produktów czy posty na social media. Większość tematów związana jest z marketingiem online, dzięki czemu nie tylko ćwiczymy pisanie pod SEO, ale także w naturalny sposób poszerzamy i utrwalamy swoją wiedzę w danym temacie. Zyskujemy podwójnie, a do tego nie mamy poczucia, że w kółko piszemy jedno i to samo.

Konstruktywny feedback

Każdy przygotowany podczas kursu tekst jest wnikliwie sprawdzany przez korektora, więc żaden błąd gramatyczny, stylistyczny czy interpunkcyjny nie pozostanie niezauważony. Wszystko odbywa się w miłej atmosferze, a w przypadku jakichkolwiek wątpliwości zawsze można pozostawić komentarz pod zadaniem lub mailowo skontaktować się z opiekunem i cierpliwie poczekać na odpowiedź.

Konstruktywny feedback pozwala nam się stale rozwijać, szlifować umiejętności i sprawia, że z każdym tekstem jesteśmy coraz lepsi i nie powielamy już tych samych błędów.

Elastyczny grafik

Content Writer nie ustala sztywnych ram czasowych, w których musimy ukończyć zadanie. Nie narzuca nam także deadlinów, do których musimy przygotować kolejne teksty. Pracujemy w swoim tempie, dostosowując udział w kursie do naszego życia prywatnego i zawodowego. Możemy pisać wieczorami, w weekendy, a nawet w nocy – nasza sprawa.

Na koniec – certyfikat i teksty do portfolio

Wszystkie przygotowywane w trakcie kursu teksty zamieszczane są na branżowych portalach. Po zakończeniu kursu otrzymujemy plik z opublikowanymi treściami. Możemy śmiało je dodać do swojego portfolio lub zamieścić w CV jako dowód naszych umiejętności pisarskich.

Na koniec otrzymujemy także certyfikat. Czy jest on honorowany przez innych pracodawców? Raczej nie oczekiwałabym, że wspomniany dokument będzie przepustką do intratnych kontraktów w najlepszych agencjach marketingowych. Ale na pewno ukończenie kursu copywriterskiego i zdobycie podstawowych umiejętności SEO writingu będzie mocnym punktem w Twoim CV i być może pomoże Ci zdobyć wymarzoną pracę w marketingowym świecie.

Kurs copywritingu Content Writer – moja opinia

Czy warto wziąć udział w kursie copywritingu Content Writer? Zdecydowanie warto. Wiedza oraz umiejętności zdobyte podczas tych kilku tygodni kursu pozwoliły mi lepiej zrozumieć SEO i wszystkie zagadnienia z nim związane, oraz – co równie ważne – wyszlifować mój warsztat pisarski.

Zrozumiałam, jak duży wpływ na pozycjonowanie strony www ma dobrze przygotowany tekst, umiejętne rozmieszczenie fraz kluczowych oraz oczywiście prosty i czytelny przekaz. Zdobyłam cenne umiejętności, które na pewno przydadzą mi się nie tylko w pracy copywritera, ale także w profesjach ściśle powiązanych z e-marketingiem i e-commerce.

Autor tekstu: Monika Wojciechowska

2 odpowiedzi na “Opinia o kursie copywritingu w Content Writer”

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *