Kategorie
Content marketing Copywriting SEO copywriting

Pisanie tekstów – czy to dobry sposób na zarobek?

„Na początku było słowo”. Pisanie towarzyszy ludziom od tysięcy lat. Nie jest to więc „nowy zawód”, ale w ostatnich latach na pewno znacznie zyskał na popularności. Dlaczego? Stało się tak dzięki rozwojowi Internetu. Aby wzmocnić biznes, potrzebny jest ruch na stronie internetowej. Aby wygenerować ruch, niezbędne są interesujące, merytoryczne i poprawne treści. Pisanie tekstów daje też możliwość pracy zdalnej i osiągnięcia wygodnego zarobku. Jeżeli jesteś pasjonatem słowa, lubisz tworzyć i stale poszerzać swoją wiedzę, a jednocześnie chodzi ci po głowie pomysł, aby przekuć pasję w pracę, koniecznie zapoznaj się z naszym poradnikiem dla początkujących.

Pisanie tekstów – lekkie pióro kontra rzeczywistość

Ciężko jednym określeniem zdefiniować kim jest copywriter w 2020. W dużym uproszczeniu pisanie tekstów (z ang. copywriting) to tworzenie treści zleconych, aby zrealizować cele biznesowe. Chodzi o zwabienie jak największej liczby osób na stronę zleceniodawcy oraz skłonienie ich do klikania w reklamy i w konsekwencji kupienia produktu.

W wolnej chwili sprawdź również artykuł o zdalnym copywriterze: https://copyseo.pl/copywriter-zdalny/

Pisanie to jednak specyficzna działalność i szybko zorientujesz się, że to nie takie proste, na jakie wygląda. Poza „lekkim piórem” trzeba być osobą bardzo sumienną. Często terminowość jest stawiana nawet ponad jakość tekstu. Treści poza tym, że się je dobrze czyta, muszą też być merytoryczne. W tym momencie do głosu dochodzi umiejętność wyszukiwania informacji, pisanie według instrukcji, zamieszczenie w tekście niezbędnych informacji.

„Copywriting” – jak stać się najlepszym

Aby stać się copywriterem, nie potrzebujesz żadnych studiów. Żeby pisanie testów stało się twoją pracą, musisz być jednak obyty ze słowem pisanym. Nie zaszkodzi dużo czytać i dużo pisać jednocześnie – praktyka czyni mistrza. Znajomość zasad językowych również powinna znaleźć się w ekwipunku dobrego copywritera. Ale piękne, poprawne angażujące treści to nie wszystko. Niezbędny jest jeszcze jeden bardzo ważny element, aby przygoda  z pisaniem przerodziła się w niezły zarobek. Rozległa wiedza z zakresu marketingu.

Artykuł ściśle traktujący o copywritingu znajdziesz tutaj!

Content marketing, naming, SEO – czarna magia, czy bułka z masłem

Jeżeli wiesz, co oznaczają powyższe pojęcia, jesteś już na bardzo dobrej drodze. Dobrze napisany tekst to taki, który będzie widoczny w wyszukiwarce. Merytoryczna, ciekawa treść generuje ruch na stronie. Zwiększamy w ten sposób liczbę potencjalnych klientów. Aby poprzez pisanie tekstów doprowadzić zleceniodawcę do osiągania celów marketingowych – język korzyści, branding, psychologia reklamy muszą być w arsenale twoich umiejętności. Niezwykle istotny jest dobór słów kluczowych, sporządzenie struktury i optymalizacja SEO.

Pisanie tekstów zarobkowo – wady i zalety

Pisanie często jest traktowane jako oczywista, prosta umiejętność dostępna dla każdego. Jak zdążyłeś się już pewnie zorientować – niesłusznie. Aby pisać dobre i zarazem skuteczne teksty niezbędna jest wiedza, doświadczenie, zdyscyplinowanie i zaangażowanie. Copywriter jest to obecnie bardzo pożądany i poszukiwany pracownik. Nie zastąpi go żadna maszyna, ponieważ do tej pracy niezbędny jest intelekt. Aby ułatwić ci decyzję, czy zająć się pisaniem tekstów, wypunktowaliśmy dla ciebie wady i zalety copywritingu.

Zalety pisania na zlecenie

  • Łatwy start, niewymagane formalne wykształcenie, ani duże doświadczenie;
  • stały dopływ gotówki, brak górnej granicy zarobków;
  • jasne wytyczne, instrukcje dotyczące zleceń;
  • powtarzalność zleceń;
  • możliwość nawiązania długotrwałej współpracy.

Wady pisania tekstów zarobkowo

  • Terminy;
  • ograniczenie kreatywności; pisząc pod instrukcję, nie zawsze piszesz o tym, co cię interesuje, w sposób, który Tobie się podoba;
  • częste wypalenie, nuda, brak weny;
  • niskie stawki dla początkujących, nieprzewidywalne zyski.

Pisanie tekstów – podsumowanie

Chcesz postawić kolejny krok w pisaniu tekstów? Do dzieła! Zacznij poznawać schematy działania agencji marketingowych. Dowiedz się jak najwięcej o słowach kluczowych i języku korzyści. Zastanów się, w jakiej dziedzinie chcesz się specjalizować. A przede wszystkim pisz, pisz, pisz, bo pisanie to potęgi klucz.