Do stworzenia wysokiej jakości treści trzeba spełnić kilka elementów. Bez wątpienia może w tym pomóc tzw. planowanie tekstów. W dalszej części artykułu dokładnie wyjaśnimy, o co chodzi w tym pojęciu.
Planowanie tekstów – definicja
Tym procesem nazywamy etap pomiędzy wyborem fraz kluczowych a tworzeniem tekstu. Znamy już też temat artykułu, więc należy rozplanować układ tekstu w taki sposób, aby był jak najbardziej przejrzysty i jasny dla odbiorcy. Jest to jeden z elementów schematu tworzenia całego contentu. Cały taki plan wygląda następująco:
- Pomysł na artykuł.
- Analiza i dobór fraz kluczowych.
- Zaplanowanie struktury tekstu.
- Pisanie tekstu.
- Optymalizacja treści pod SEO.
Jaki jest cel planowania tekstów?
Odpowiednia budowa tekstu jest bez wątpienia lepiej dostrzegana przez Google. Wpływa to zatem na pozycjonowanie strony. Czytelnicy również są bardziej zainteresowani tekstami, które charakteryzują się przyjemną dla oka strukturą.
Kiedy planować teksty?
Odpowiedź na to pytanie jest niezwykle prosta, gdyż tę metodę warto stosować praktycznie zawsze. Nie ważne, czy piszemy bloga, tekst marketingowy, poradnik czy strategię copywriterską, w takich sytuacjach planowanie tekstów jest jak najbardziej wskazane i potrzebne.
Planowanie tekstów – przebieg
Przede wszystkim, podstawowa kwestia to odpowiednie zastosowanie nagłówków. Przede wszystkim chodzi o uszeregowanie treści według zasady „od ogółu do szczegółu”, czyli nagłówki nadrzędne opisują podrzędne. Teraz zaprezentujemy przykładowy schemat.
Nagłówek H1: Jaki telefon wybrać?
H2: Telefony z systemem Android.
H3: Telefony z systemem Android od 300 do 400 złotych.
- Nagłówek H4: Model A.
- H4: Model B.
- H4: Model C.
Nagłówek H3: Telefony z systemem Android od 400 do 500 złotych.
- Nagłówek H4: Model A.
- H4: Model B.
- H4: Model C.
Nagłówki możemy oczywiście zmieniać wedle naszego uznania i stosować ich tyle, ile uważamy za stosowne.
Zalety takiej budowy
Jest to zdecydowana wygoda dla czytelnika, który nie musi czytać całego artykułu, żeby znaleźć interesującą go wiadomość. Ponadto ta struktura wpływa też pozytywnie na pozycjonowanie strony.
Podsumowanie
- Planowanie tekstów to etap pomiędzy wyborem fraz kluczowych a tworzeniem tekstu.
- Wpływa ono na zadowolenie czytelnika i pozycjonowanie strony.
- Planowanie tekstów polega na ułożeniu i zastosowaniu nagłówków w odpowiedniej hierarchii.