Kategorie
Copywriting Pozycjonowanie SEO copywriting

Sprzedaż za pomocą bloga – czy jest to możliwe?

Blogi stanowią bardzo ważną część zasobów internetu. Na przestrzeni ostatnich lat ich przeznaczenie oraz charakter uległ znacznej przemianie. Dawniej blogi utożsamialiśmy ze stronami osobistymi i wirtualnymi pamiętnikami. Dziś wciąż są źródłem wiedzy i inspiracji. Blogi zyskały także inne znaczenie – stały się fundamentem content marketingu. Są głównym elementem strategii wizerunkowej, a ich zadaniem jest pozyskiwanie nowych klientów oraz wzbudzanie w nich zainteresowania ofertą firmy. Jak prowadzić idealnego bloga? Czy sprzedaż za pomocą bloga jest w ogóle możliwa? Przekonajmy się.

Sprzedaż za pomocą bloga? Bez dwóch zdań!

Blogowy potencjał został zauważony przez przedsiębiorców i od kilku lat jest ważnym elementem strategii e-marketingowej większości firm. Regularne publikowanie branżowych artykułów jest działaniem długoterminowym, ale ma swoje zalety.

  • Pozycjonowanie witryny w internecie oraz większy ruch na stronie – dobrej jakości artykuły nie tylko zapewniają wysoką pozycję w wyszukiwarce, ale także zwiększają liczbę czytelników.
  • Wzrost liczby potencjalnych klientów – większy ruch na stronie to większa liczba potencjalnych klientów; zainteresowani wartościową treścią odbiorcy, którzy trafili na stronę poprzez wyszukiwanie organiczne, statystycznie częściej dokonują zakupów, niż ci, którym mimowolnie wyświetlają się reklamy.
  • Kreowanie wizerunku marki – branżowe artykuły to świetny sposób na kreowanie eksperckiego wizerunku przedsiębiorstwa. Dla współczesnego klienta, oprócz samego produktu, ważne są także inne rzeczy – działalność społeczna firmy, wizerunek marki, zaufanie. Wszystkie te elementy wpływają na zainteresowanie daną ofertą, a im lepszy wynik, tym – w oczach klientów – wyższa jakość i szansa na wyższe ceny.

Jak prowadzić bloga, aby sprzedawał?

Na finalny efekt wpływa wiele czynników. A najważniejsze z nich to:

  • Wartość merytoryczna – publikowane artykuły powinny być wartościowym źródłem wiedzy dla czytelników. Powinny poruszać istotne dla nich kwestie i rozwiązywać ich problemy. Tylko w ten sposób masz szansę rozwiać ich wątpliwości oraz przekonać ich, że dokonanie zakupu to słuszny pomysł. Co więcej, jeśli dostarczysz im wyczerpujący opis produktu czy usługi, nie będą musieli szukać dodatkowych informacji u konkurencji.
  • Przejrzysty layout – warto zadbać o odpowiednią strukturę publikowanych treści. Każdy artykuł powinien być przejrzysty, logicznie podzielone na mniejsze części – wstęp, właściwa treść (z odpowiednimi nagłówkami), podsumowanie. Najważniejsze informacje powinny być pogrubione, aby jeszcze skuteczniej przykuwały uwagę czytelnika.
  • Intuicyjny UX – nie bez znaczenia jest także ogólny wygląd serwisu. Należy zadbać o odpowiedni czas ładowania strony i linkowanie wewnętrzne. Warto zrezygnować z wyskakujących okienek i ograniczyć reklamy. Serwisy, które już na wstępie bombardują czytelników pop-upami, są negatywnie przez nich odbierane i mają duży wskaźnik odrzuceń.
  • Pozycjonowanie SEO – publikowana treść musi się cechować dużą wartością merytoryczną, klarowną strukturą, a cały serwis musi być łatwy w nawigacji. To jednak nie wystarczy. Musimy zadbać o odpowiednie pozycjonowanie – meta-dane, tagi, teksty alternatywne do grafiki. Dopiero połączenie tych wszystkich elementów zapewni dobrą konwersję i lepsze wyniki.

Chcesz wiedzieć jak dodać grafikę do artykułu? Zajrzyj na blog SEO-ARTY

Podsumowanie

Blogi firmowe zyskują na popularności. Regularne publikowanie artykułów pozycjonuje witrynę w internecie, zapewnia wysoką konwersję i wpływa na budowanie pozytywnego wizerunku firmy. Dlatego tak ważne jest dbanie o każdy szczegół, bo tylko w ten sposób nasz blog będzie rzeczywiście sprzedawał.