Kategorie
Wskazówki i ciekawostki

Gated content – zamknięte treści bramą do marketingowego sukcesu?

Prowadzenie blogu lub internetowego biznesu wymaga zaangażowania i mnóstwa pracy. Czasem jednak, pomimo poświęconego czasu, odbiorcy pojawiają się na naszym serwisie na chwilę, po czym odchodzą. Sposobem, by ich zatrzymać i jeszcze bardziej zainteresować naszymi treściami jest gated content! Dowiedz się więcej!

Czym jest gated content?

Gated content, jak sugeruje sama nazwa, to treści za bramą. I to nie byle jaką, ponieważ można uznać, że otwiera się ona tylko dla grona ochotników, którzy zapłacą za przejście.

W tym przypadku ceną za przekroczenie progu może nie być jednak waluta pieniężna, a dane klientów np. wypełnienie formularza personalnego.

Wykonanie takiej czynności otwiera przed czytelnikiem bądź klientem niedostępne dotąd treści na stronie. Pozwalają na pełne wykorzystanie zasobów serwisu, a właścicielowi na pozyskanie wyświetleń niezbędnych do funkcjonowania serwisu.

Czy warto skorzystać z gated content?

Według danych z artykułu wirtualnemedia aż 84 procent Polaków uznało, że nie chcieliby płacić za to, co czytają w internecie. Mimo to nie da się nie zauważyć, że tego typu strony zyskują, na co raz większej popularności, a ilość krążących w sieci fake newsów podważa wiarygodność darmowych serwisów.

Autorzy stron decydujący się na użycie gated content mogą zyskać grono wiernych odbiorców, zwiększyć popularność strony, zbudować własny wizerunek oraz relację z potencjalnym klientem lub czytelnikiem.

Ponadto zyskać znaczącą przewagę nad czyhającą zewsząd konkurencją.

Muszą jednak najpierw sprawdzić, czy zamieszczane treści nadają się do sprzedaży, a jeśli tak, to upewnić, że to, co zaoferują, będzie oryginalne i na pewno przypadnie do gustu użytkownikom serwisu.

Rodzaje zamkniętych treści

Jeżeli zdecydujemy się pobierać opłatę od naszych odbiorców, należy rozważyć, czy to, co wyszło spod naszego pióra, nadaje się w ogóle do zamkniętych treści. Za bramą musi kryć się coś wyjątkowego, co wzbudzi zainteresowanie potencjalnego klienta, oraz sprawi, że nie będzie żałować decyzji o podaniu danych.

Przeczytaj także: Neuromarketing, czyli jak zwiększyć skuteczność sprzedaży i reklam

Niezależnie od rodzaju czy tematyki strony do najbardziej popularnych rodzajów gated content można zaliczyć:

  • Poradniki i e-booki
  • Newslettery
  • Webinaria i podcasty
  • Arkusze i zeszyty ćwiczeń.

Zalety i wady

Jak większość rzeczy na tym świecie, tak również treści za bramą mają swojego rodzaju plusy i minusy, które warto wziąć pod lupę przed „sprzedażą” publikowanych przez nas zawartości.

Zalety

  • Zdobywanie leadów, czyli budowanie listy odbiorców i pozyskiwanie subskrybentów
  • Zwiększenie popularności w sieci
  • Klasyfikacja mailingowa, dzieląca użytkowników serwisu na mniejsze kategorie i ułatwiająca nawiązywanie kontaktów z nimi
  • Budowanie własnej marki.

Wady

  • Nieatrakcyjna forma strony np. wizualna, mogąca zniechęcić do pobierania contentu
  • Brak wyświetleń
  • Brak widoczności
  • Brak zaufania ze strony odbiorców, które może zakończyć się opuszczeniem przez niego serwisu, jak również wystawieniem niepochlebnej opinii.

Podsumowanie

Czy gated content jest bramą do marketingowego sukcesu? Nie ma na to jednoznacznej odpowiedzi, a opinie na ten temat są podzielone. W internecie można znaleźć artykuły zarówno chwalące i zachęcające do wykorzystywania zamkniętych treści, jak i te, które sugerują ostrożność lub w ogóle odradzają taką strategię.

Udostępnianie treści w zamian za opłatę może (choć nie musi) okazać się nie tym, czego oczekiwaliśmy i nie przynieść pożądanych wyników.

Z drugiej strony rosnący apetyt właścicieli serwisów na zdobywanie leadów, a także coraz częstsza obecność gated content w internecie dają wyraźny znak, że w tym właśnie kierunku zmierza online marketing.

Żeby przetrwać i się wyróżnić, trzeba będzie się przystosować do nowych warunków.

Do odważnych świat należy!

Autor tekstu: Krzysztof Gorzela

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *