Kategorie
Copywriting SEO copywriting

Long tail – czym jest i jaka pełni rolę w pozycjonowaniu stron?

Zastosowanie odpowiednich słów kluczowych to jeden z etapów pozycjonowania stron. Dzięki temu nasza witryna staje się bardziej widoczna, zyskując większe grono odwiedzających. Wyróżniamy kilka rodzajów słów kluczowych. Jednym z nich jest long tail. Termin ten zostanie dokładnie omówiony w niniejszym artykule.

Rodzaje fraz kluczowych

Jak już wcześniej wspomnieliśmy, wyróżniamy kilka typów słów kluczowych. Poszczególne rodzaje fraz różnią się między sobą ilością wyrazów. Poniżej przedstawiamy nazwę i omówienie każdej z nich.

  • Fat cheat – krótkie frazy kluczowe, składające się z jednego lub dwóch wyrazów. Są to najczęściej nazwy przedmiotów lub marek. Przykładem mogą być takie wyrażenia jak Milka, copywriter lub samochód.
  • Chunky Middle – wyrażenia składające się z dwóch lub trzech wyrazów. Przykładem mogą być takie frazy jak pociągi Warszawa lub Rzeszów noclegi
  • Long tail – frazy składające się z ponad trzech wyrazów. Stosując tego typu wyrażenia, pytający szuka konkretnych informacji. Przykładem mogą być następujące frazy: jak nauczyć się szybko pisać na klawiaturze lub jak schudnąć 10 kg w 3 miesiące.

Long tailzalety

Zastosowanie rozbudowanych fraz kluczowych bez wątpienia przynosi dużo korzyści. Jedną z nich jest mniejszy nakład pracy, gdyż nasza strona nie musi być idealnie opracowana i rozbudowana, ponieważ długie i wyczerpujące słowa kluczowe są wystarczające. Dodatkowo long tail powoduje, że nasz serwis staje się widoczny w wyszukiwarce w niezwykle szybkim czasie, co zdecydowanie zwiększa ruch na naszej stronie. Ponadto dłuższa fraza pozwala dotrzeć do potencjalnego klienta, który szuka dokładnie takiej treści, jaką my prezentujemy. Na przykład, jeśli prowadzimy bloga na temat dietetyki i chcemy sprzedać treść na temat diety planetarnej, łatwiej będzie nam użyć następującej frazy: jakie składniki powinna zawierać dieta planetarna. Osoby czytające o poszczególnych rodzajach diet interesują się głównie ich jadłospisem, dlatego tak rozbudowana fraza pozwala dotrzeć do odbiorców.

Zobacz też, jak osiągnąć wysoką pozycję w Google, przeglądając bloga Content Marketingowy!

Zasady tworzenia rozbudowanych fraz

Stosując rozbudowane frazy, warto pamiętać o kilku wskazówkach, dzięki którym ich  użycie przyniesie oczekiwany efekt.

  • Zastosuj FAQ – są to pytania z gotowymi odpowiedziami. Taki proces ułatwi więc tworzenie rozbudowanych fraz. (Sprawdź tutaj, jak napisać FAQ: https://copywriting-seo.com/jak-napisac-faq/)
  • Odmieniaj wyrazy – stosując rozbudowane frazy kluczowe, nie powinniśmy ograniczać się wyłącznie do konkretnego wyrażenia. Wyrazy można śmiało odmieniać.
  • Dokonaj analizy konkurencji – chcąc dotrzeć do dużej liczby potencjalnych odbiorców, warto śledzić tematy artykułów i frazy innych stron. Jeśli wybrana przez nas tematyka artykułu jest poruszana przez większość portali, wówczas warto zastanowić się nad innym tematem.

Planujesz w przyszłości zamówić teksty z frazą kluczową long tail? Jeśli odpowiedź brzmi twierdząco, gorąco zachęcamy do skorzystania z usług agencji, do której zaprowadzi Cię kliknięcie w grafikę poniżej!

Content Writer - artykuły dla każdej branży!

 

Long tail – podsumowanie

Long tail to użycie rozbudowanych fraz kluczowych, zawierających więcej niż trzy     wyrazy. Obecnie jest to skuteczny i tani sposób na pozycjonowanie strony internetowej. Dlatego, jeśli chcesz uniknąć dużego nakładu pracy, związanego z rozwijaniem treści na stronie oraz zależy Ci na łatwym dotarciu do odbiorców, stosuj dłuższe frazy kluczowe. To proste!

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *