Podstawą sukcesu treści jest jej wartość dla użytkownika. Rywalizując z tysiącami artykułów o miejsce w przeglądarce tym, co pozwoli wyprzedzić konkurencję, jest jakość wykonanej pracy. Niestety nie stosując się do zasad gry, łatwo można stracić upragnioną pozycję. Dzięki optymalizacji poza treścią w paru krokach zwiększysz swoją szansę na lepsze wyniki w wyszukiwarkach. Sprawdź, jak powinna wyglądać optymalizacja poza treścią!
Jakie treści podlegają optymalizacji?
Optymalizacji podlegają wszystkie treści, które są merytorycznie wyczerpujące, ale wymagają dopracowania pod względem formy i względem zasad SEO. Dotyczy to więc zarówno artykułów blogowych, które aktywnie stają się przedmiotem działań content marketingowych i mają kluczowe znaczenie dla pozycjonowania rodzimej strony, jak i innych form.
Jakie korzyści płyną z optymalizacji poza treścią?
Prawidłowo zoptymalizowany artykuł zyskuje na atrakcyjności i dzięki temu działa bardziej perswazyjnie na decyzje zakupowe użytkowników. Treść odpowiadająca na potrzeby klientów jest w stanie skłonić ich do podjęcia kroków. Dzięki procesowi optymalizacji poza treścią czas, który użytkownicy poświęcają na przeglądanie zawartości witryny, może się znacząco wydłużyć, mając bezpośredni przekład na osiągane wyniki.
Optymalizacja poza treścią – zmiany
Warto zaznaczyć, że optymalizować można na wiele sposobów. A więc warto pochylić się nad więcej niż jednym rozwiązaniem. Zmiany powinniśmy wprowadzać kompleksowo z uwzględnieniem tego, co już wdrożyliśmy, a co chcielibyśmy osiągnąć. W związku z tym, że bez odpowiednio przeprowadzonego optymalizowania pozycjonowanie nie jest skutecznie. Oto co możesz zrobić, by Twoja strona stała się bardziej widoczna w wynikach wyszukiwarki:
- Zadbaj o jakość i oprawę Twoich publikacji — to, co liczy się bardziej niż wszystkie inne czynniki razem wzięte, to zawartość informacyjna tekstu. Jego jakość stanowi podstawę oceny przez algorytmy, a brana jest pod uwagę dla dobra użytkowników. Gwarancją pozytywnego odbioru jest unikatowość, różnorodność oraz wiarygodność i tym każdorazowo powinny charakteryzować się publikacje. Korzystaj z wiarygodnych źródeł, syntezuj informacje i przekazuj te, o największym znaczeniu dla czytelnika.
- Uporządkuj treści na Twojej stronie – zastosowanie paru korekcyjnych zmian, które nie wymagają nakładu czasu, może obfitować w korzyści. Jeśli w publikowanych przez Ciebie treściach brakuje akapitów, nagłówków a istotnych informacji nie pogrubiłeś, może to wpłynąć negatywnie na całościowy odbiór. Wykonując te niepozorne zabiegi w obrębie tekstu, sprawisz, że przekaz w nim zawarty stanie się bardziej przystępny. A czas poświęcony na lekturę przez użytkowników ulegnie wydłużeniu.
- Opraw tekst – długi blok tekstu może nie przekonywać. Sytuacja zmienia się, gdy urozmaicimy go grafiką nawiązującą do tematu, która oprócz nagłówka będzie informować o zawartości artykułu. Zdjęcia nie tylko dodają atrakcyjności wizualnej, pomagają również pozycjonować dzięki dodaniu do nich tekstu alternatywnego. A więc niosą ze sobą podwójne korzyści.