Kategorie
Copywriting

Copywriter – wszystko, co powinieneś o nim wiedzieć

Zapewne wielu z was spotkało się z takim pojęciem jak „copywriter”. Nie wszyscy jednak zdają sobie sprawę z tego, kim jest i czym on się zajmuje. Czy trudno jest zacząć przygodę z copywritingiem? Jak postawić swoje pierwsze kroki w tej działalności? Czytając ten artykuł, dowiesz się wielu istotnych informacji z tej dziedziny.

Kim jest copywriter?

Copywriter jest autorem szeroko rozumianych tekstów i artykułów, które wykorzystywane są następnie do materiałów promocyjnych danego produktu bądź usługi, docierając tym sposobem do pewnego grona konsumentów.

Niemniej jednak nazwa ta jest dość znacząco uogólniona, gdyż profesja ta z każdym dniem rozwija się i wkracza w coraz to nowsze odmiany działalności. Poniżej znajduje się kilka specjalizacji zawodu copywritera.

  • Copywriter kreatywnyprzygotowuje hasła, slogany oraz teksty reklamowe, pisze wpisy na portale społecznościowe i blogi.
  • Content writer – zajmuje się tworzeniem specjalistycznych treści dopasowanych do branży klienta.
  • SEO Copywriter – wykonuje teksty SEO w celu osiągnięcia jak najwyższej pozycji w wynikach wyszukiwarki internetowej.
  • Ghostwriter – twórca, który zrzeka się wszelkich praw autorskich swojego dzieła na rzecz zleceniodawcy.

Czy trudno jest zostać copywriterem?

Duża część osób uważa, że praca copywritera jest banalnie prosta, gdyż wystarczy usiąść za biurkiem i zabrać się za pisanie, a owoce Twojej pracy zostaną bardzo szybko docenione. Nic bardziej mylnego. Wiąże się to z wieloma godzinami spędzonymi przy komputerze, wpatrywaniu się w ekran szukając natchnienia. Początki bywają trudne, lecz jeśli potraktujesz sprawę poważnie, możesz osiągnąć zamierzony cel.

Copywriting a wykształcenie

W tym przypadku nikt nie wymaga gruntownego wykształcenia. Aczkolwiek dyplom ukończenia studiów filologicznych z pewnością będzie mile widziany przez przyszłych zleceniodawców. Znacznie bardziej liczy się posiadanie umiejętności literackich i obeznanie w danym temacie.

Jak zostać copywriterem?

Pierwszym krokiem powinno być zbudowanie własnego portfolio, które będzie można w przyszłości zaprezentować swoim pracodawcom. Następnie, zależnie od ścieżki którą obierzesz, należy zgłosić się do agencji copywriterskiej w celu odbycia praktyki lub zaoferować swoje usługi na serwisach ogłoszeniowych, zdobywając tym samym pierwszych zleceniodawców. Ponadto warto również prowadzić własnego bloga, na który regularnie będzie dostarczany content w formie artykułów.

Ile jest w stanie zarobić copywriter?

Miesięczna mediana zarobków na rok 2020 wynosi ok. 3800 zł brutto. Nie oznacza to jednak, że osoba rozpoczynająca swoją karierę będzie w stanie wygenerować taki przychód.  Debiutant w tym fachu może osiągnąć dochód w wysokości 1800-2400 zł. Copywriter z doświadczeniem, pracujący na etacie, może liczyć na pensję w wysokości 4000 zł netto.