Kategorie
Copywriting

Copywriting w internecie – prognozy na przyszłość

Copywriting jest stosunkowo młodym zawodem, który zyskuje coraz większą popularność. Rozwój branży e-commerce i przeniesienie działań promocyjnych do internetu spowodowały niewyobrażalny wzrost popytu na usługi copywriterskie. A skoro zapotrzebowanie wzrosło, to wzrosła także i podaż. Na rynku zaczęło pojawiać się coraz więcej firm i freelancerów, którzy oferują przygotowanie profesjonalnych treści w atrakcyjnych cenach. Rynek dynamicznie się rozwija, przedsiębiorstwa zgłaszają coraz większe zapotrzebowanie na wysokiej jakości teksty, a copywriterzy dwoją się i troją, aby przygotować jak najlepszą ofertę i zdobyć jak najwięcej lukratywnych zleceń. Sprawdźmy, jak w praktyce wygląda copywriting w internecie!

Wzrost zapotrzebowania na usługi copywriterskie

Żyjemy w erze powszechnej cyfryzacji. Posiadanie firmowej witryny internetowej jest absolutnie koniecznością, ale w konkurencyjnym otoczeniu, nie gwarantuje dużej liczby klientów i wysokich zysków. Dlatego tak ważne jest wyróżnienie się na tle konkurentów, chociażby poprzez odpowiednie wypozycjonowanie strony w wyszukiwarce, dostarczenie odbiorcom wyczerpujących i merytorycznych treści oraz reklamy i teksty zachęcające do zakupu.

Wzrasta zapotrzebowanie na tego typu treści i nic nie wskazuje na to, aby w przyszłości ten trend miał się zmienić. Przeciwnie – copywriting w internecie będzie się wciąż rozwijał, być może nawet wykreują się jakieś nowe, copy specjalizacje, odpowiedzialne za nową, wąską część copywritingu.

Wzrasta popyt, a podaż?

Internetowy copywriting cieszy się popularnością nie tylko wśród zleceniodawców, ale także wśród zleceniobiorców. Wzrasta liczba freelancerów, którzy dopiero rozpoczynają swoją przygodę z copywritingiem. Szukają pierwszych zleceń, a stawki, które proponują za swoją pracę, są dużo niższe niż doświadczonych pisarzy.

Dodatkowo, na rynek pracy wchodzą przedstawiciele pokolenia Y, którzy szczególnie cenią sobie niezależność i możliwość pracy zdalnej, więc prędzej czy później zainteresują się copywritingiem w internecie.

W ekonomii wzrost podaży zazwyczaj wiąże się ze spadkiem cen. Czy w copywritingu też tak będzie? Ciężko snuć daleko idące wnioski, ale prawdopodobnie w tej branży niewiele się zmieni. Wciąż będzie można korzystać z usług początkujących pisarzy, którzy za niższą cenę przygotują treści, ale ich jakość niekoniecznie będzie najwyższa. Za usługi zawodowców wciąż trzeba będzie zapłacić więcej, to fakt. Ale w cenę wliczona jest najwyższa jakość i profesjonalizm.

Copywriting w internecie – podsumowanie

Jak widać, copywriting w internecie jest przyszłością, a wszelkie zawody związane z tworzeniem profesjonalnych treści będą się dynamicznie rozwijać. Zapotrzebowanie na wysokiej jakości teksty będzie wzrastać, podobnie jak liczba osób oferujących usługi copywriterskie. Miejmy jednak nadzieję, że zarówno zleceniodawcy, jak i zleceniobiorcy znajdą w tej branży coś dla siebie.