Kategorie
Content SEO copywriting

Rozwój contentu na stronie internetowej – jaka jest kolejność działań?

Content is king mawiają marketingowcy i jest w tym dużo prawdy. Content to nie tylko teksty, ale również materiały video, infografiki i inne materiały informacyjne. My skupimy się na tym pierwszym, czyli na słowach. Czym jest i jak powinien wyglądać rozwój contentu na Twojej stronie, dowiesz się z poniższego artykułu.

Co to jest content marketing?

Jest to wszelka treść, którą publikujesz na swojej stronie internetowej, blogu czy mediach społecznościowych. Ma wielkie znaczenie w budowaniu wizerunku firmy, pozycjonowaniu SEO i konwersji. Aby zaistnieć w internecie, potrzebujesz solidnego opisu na stronie, spójnej oferty przygotowanej z wykorzystaniem języka korzyści i garści informacji, które poszerzą wiedzę klienta i pomogą mu podjąć decyzję.

Tekstowy content marketing to

  • opisy na stronie (oferta, historia firmy, kontakt);
  • artykuły na bloga;
  • posty na mediach społecznościowych;
  • opisy produktów i kategorii na sklepie internetowym.

Od czego zacząć rozwój contentu?

Podstawową rzeczą jest zbudowanie przejrzystej i optymalnej pod względem SEO strony internetowe, która będzie Twoją wizytówką w internecie, a jednocześnie platformą sprzedażową. Witryna powinna być zatem przejrzysta i prosta w nawigowaniu i niejako sama prowadzić klienta do zakładki kontakt, czy przycisku wrzuć do koszyka.

Następnym krokiem jest zwiększenie widoczności i ruchu organicznego. Możesz to zrobić, publikując artykuły związane z Twoją tematyką lub wrzucać posty na media społecznościowych. Im bardziej merytoryczne i ciekawe informacje zamieścisz, tym większy ruch na Twojej stronie. Ponadto optymalizacja tekstów pod względem SEO zwiekszy Twoja pozycję w Google. W sklepie internetowym bardzo duże znaczenie mają obszerne opisy kategorii, a opisy samych produktów powinny zwiększyć konwersję i przekonać klienta do zakupu.

Teraz musisz analizować to, co wrzucasz i szukać słabych stron w swoich zasobach marketingowych. Jeśli klienci przychodzą na stronę, ale szybko z niej uciekają, znaczyć może, że oferta nie jest dla nich ciekawa, lub trafiasz do złej grupy odbiorców. Jest wiele czynników, które mogą psuć Twoje wyniki, dlatego warto poświęcić czas na analizę treści, które tworzysz.

Pamiętaj, że publikowanie tekstów to nie wszystko. Co jakiś czas musisz je redagować i uaktualniać pod względem SEO. Rynek zmienia się dynamicznie, a teksty napisane kilka lat temu, mogą już nie spełniać swojej roli.

Rozwój contentu – podsumowanie

Content marketing to praca, która daje widoczne efekty, ale musi być powtarzana systematycznie. Przede wszystkim musisz publikować nowinki z branży czy wprowadzać do oferty nowe produkty. Biznes nie lubi statyki. Rynek zmienia się dynamicznie i chcąc  się rozwijać, musisz podążać za trendami.

Tworzenie contentu to wielopłaszczyznowe zadanie, dlatego nie ma jednej uniwersalnej ścieżki promocji Twojego biznesu. Podstawą jest więc zoptymalizowana i dobrze konwertująca strona internetowa. Dopiero wtedy możesz się zająć ściąganiem ruchu na nią poprzez publikację treści.