Jak widać w wielu aspektach codziennego życia, chcąc osiągnąć konkretne efekty, dobrze jest działać według planu. Z planem łatwiej przeprowadzić, na przykład, trwałą zmianę nawyków żywieniowych, osiągnąć wyniki w sporcie, czy poprawić organizację pracy. Mając plan, nawet w chwilach zwątpienia, życiowych zawirowań albo chwilowego zniechęcenia, będziemy widzieć cel, który chcemy osiągnąć. Dzięki temu szybciej uda nam się wrócić na właściwe tory. Nie inaczej rzecz wygląda z prowadzeniem działań biznesowych w Internecie. Strategia copywriterska pozwala na precyzyjne określenie zakresu zadań. Unikamy, w ten sposób, strat finansowych oraz nieefektywnego wykorzystania czasu i energii.
Jakie są zalety strategii copywriterskiej?
Zamieszczenie na firmowym blogu lub witrynie merytorycznych treści, przynosi szereg korzyści:
- sprawniejsza realizacja celów marketingowych – efekty zobaczymy szybciej, jeśli plan będzie właściwie przemyślany;
- zwykle niższe ceny – zostanie stworzony jedynie precyzyjnie wyznaczony zakres treści,
nie ma ryzyka, że czegoś zabraknie i trzeba będzie dodatkowo zlecić uzupełnienie artykułów; - długofalowe postępy i zyski – pozytywne efekty dokładnie zaplanowanej strategii będziemy dostrzegać jeszcze długo po zakończeniu wdrażania jej.
Strategia copywriterska – od czego zacząć?
Przede wszystkim, należy określić główny cel marketingowy, pod który będą tworzone nasze teksty.
Następnie, najdokładniej jak to możliwe, sprecyzować swoje potrzeby: określić, czy zamierzamy zwiększyć pozycjonowanie strony, zbudować solidny wizerunek firmy, czy poprawić wyniki wyświetlania w wyszukiwarkach.
Dodatkowo konieczne jest określenie zasobów konkurencji i zasięgu jej działania, a następnie właściwa reakcja na te informacje.
Wszystkie powyższe działania należy podjąć na podstawie chłodnej kalkulacji, korzystając
z obiektywnych danych statystycznych. Tylko w ten sposób unikniemy błądzenia po omacku
i wdrożenia nietrafionych pomysłów. Konieczne jest zatem przeprowadzenie rzetelnego audytu.
Działania podejmowane w ramach strategii copywriterskiej
Jednym z istotniejszych aspektów strategii copywriterskiej, jest regularne zamieszczanie treści –
aby szybko przegonić konkurencję w liczbie artykułów na stronie, należy wyznaczyć stałą
np. tygodniową liczbę tekstów do publikacji. Oczywiście, zawsze należy mieć na uwadze,
że ilość to tylko jeden – i to nie najważniejszy – element strategii. O wiele bardziej liczy się merytoryczna zawartość naszych artykułów.
Ponadto, niezmiernie ważne jest, aby być na bieżąco. Zarówno z ewentualnymi modyfikacjami
w sposobie działania wyszukiwarek, jak i z sytuacją na rynku. Do zaobserwowanych zmian, należy, możliwie dynamicznie, dostosować swoją strategię copywriterską.
Strategia copywriterska – podsumowanie
Strategię copywriterską warto opracować z pomocą uznanego, doświadczonego copywritera, zwłaszcza jeżeli robimy to po raz pierwszy.
Należy również uzbroić się w cierpliwość i mieć dużo wytrwałości. Czasem na efekty działań trzeba poczekać, ale jeżeli zaplanowaliśmy je mądrze, z pewnością, w swoim czasie, przyniosą zakładane korzyści.