Kategorie
Copywriting

Usługi copywriterskie – jakie są najlepsze?

Coraz więcej osób prowadzących firmę wykorzystuje sieć jako skupisko dobrej, szybkiej i efektywnej reklamy. W internecie istnieje kilka kanałów promocji, począwszy od banerów reklamowych, a skończywszy na blogach i mediach społecznościowych. W celu zrobienia skutecznej reklamy ważne jest tworzenie contentu, do którego zaliczamy artykuły, krótkie wpisy, infografiki itp. Aby opracować tego typu treści, potrzebna jest pomoc agencji reklamowej lub profesjonalnego copywritera. W niniejszym artykule przedstawimy najlepsze usługi copywriterskie.

Usługi copywriterskie

Używając terminu usługi copywriterskie, mamy na myśli różnego rodzaju teksty na stronę internetową, których celem jest reklama. Poniżej przedstawiamy 3, główne usługi, jakie może świadczyć copywriter.

  • Treści sprzedażowe – krótkie i chwytliwe teksty, przedstawiające ofertę.
  • Opisy produktów/kategorii – teksty opisujące produkt lub firmę, których przeciętna długość wynosi 1000 zzs.
  • Artykuły blogowe – teksty poradnikowe, liczące co najmniej 2000 zzs.

Usługi copywriterskie – treści sprzedażowe

Treści sprzedażowe to proste i niedługie teksty, zawierające chwytliwe komunikaty, których celem jest zainteresowanie odbiorcy. Teksty te pisane są najczęściej hasłami. Aby stworzyć tego typu treść, niezbędna jest wyobraźnia, kreatywność oraz umiejętność pisania unikatowych i oryginalnych tekstów. Niekiedy ważna jest znajomość programów graficznych. Poniżej przedstawiamy przykłady treści sprzedażowych.

  • Wpisy zamieszczane w mediach społecznościowych
  • Teksty banerów reklamowych
  • Teksty ulotek
  • Treści na stronie internetowej firmy

Usługi copywriterskie – opisy produktów/kategorii

Kolejną usługą copywriterską są opisy produktów lub kategorii. Ich celem jest fizyczny opis produktu i zachęcenie do jego kupna poprzez podkreślenie jego zalet. Aby prawidłowo stworzyć opis, warto pamiętać o zamieszczeniu fraz kluczowych. Dodatkowo przy tego typu tekstach nie należy zapominać o odpowiedniej długości. Opisy produktów lub kategorii powinny wynosić przeciętnie 1500 zzs. Język powinien być prosty i zrozumiały dla odbiorcy, należy unikać naukowego stylu, natomiast trudne pojęcia warto zastąpić łatwiejszymi terminami.

Artykuły blogowe

Inną, dosyć popularną usługą świadczoną przez copywriterów są artykuły blogowe. Teksty te są więc najczęściej pisane w firmie poradników i dotyczą jednego, konkretnego tematu. Poniżej przedstawiamy reguły pisania artykułów blogowych.

  • Zadbaj o optymalną długość tekstu – artykuł blogowy powinien zawierać co najmniej 2000 zzs.
  • Dobierz odpowiedni temat artykułu – treść artykułów blogowych powinna być interesująca i przydatna dla odbiorcy. Dlatego przy tworzeniu tego typu tekstów, warto dobierać tematy pod kątem współczesnych problemów społeczeństwa. Przykłady odpowiednich tytułów to jak walczyć z problemem popękanych stóp lub sposoby na pozbycie się komarów.
  • Zadbaj o przejrzystość artykułu – w tego typu tekstach warto stosować nagłówki i akapity. Słowa kluczowe należy pogrubiać, natomiast akapity nie mogą być zbyt długie. Tekst warto wzbogacić ilustracją, którą może być projekt stworzony w programie Canva. Ważne informacje należy wypunktować.

Podsumowanie

Obecnie copywriting staje się coraz popularniejszą profesją ze względu na duże zapotrzebowanie na tworzenie treści w internecie. Do najczęstszych usług świadczonych przez copywriterów zaliczamy więc treści sprzedażowe, opisy produktów lub kategorii oraz artykuły blogowe. Przede wszystkim przy tworzeniu tego typu tekstów należy wykazać się kreatywnością i profesjonalizmem. Dlatego warto zapoznać się ze wskazówkami, które pomogą stworzyć odpowiedni tekst.