Kategorie
Social media

Firmowy fanpage na Facebooku – jak go skutecznie prowadzić?

Licząca na sukces firma stawia na obecność w internecie. Podstawą dla zbudowania rozpoznawalności i pozyskiwania klientów jest własny fanpage na Facebooku. Choć dawno minęły czasy, kiedy ten portal gwarantował duże zasięgi organiczne, nadal pozostaje istotnym narzędziem w budowaniu wizerunku firmy.

Kontakt z klientem

Bezpośrednie telefonowanie do firmy wybierają w większości osoby 40+. Młodsze pokolenia preferują kontakt bez konieczności rozmowy: przez sms, e-mail, messenger, whatsapp. Sprawna firma zadba o każdy z kanałów komunikacji, którymi może nawiązać relację z klientem.

Prezentacja firmy

Przy podawaniu swoich danych w zakładce „prezentacja” musimy wpisać 3 must have firmy: telefon, e-mail, link do własnej strony. Oprócz tego warto dodać inne możliwości dotarcia do nas. Link do konta na Allegro, Instagramie, Tik Toku – wszystko zależy od grupy docelowej i naszej obecności w sieci.

Szybkie odpowiadanie na zapytania

Odpowiadanie na pytania użytkowników Facebooka odbywa się w dwóch miejscach: przez Messenger i w komentarzach. Poprzez komunikator kontaktują się z nami osoby poważnie myślące o zakupie naszego produktu czy usługi. Messenger ma możliwość ustawienia automatycznych odpowiedzi, jednak musimy również zadbać o feedback w przypadku szczegółowych pytań. Ogólną zasadą jest tu odpisywanie w miarę szybko, co buduje zaufanie klientów.

Aktywność w komentarzach

Czat na Messengerze widzimy tylko my, komentarze pod postem czy filmem może zobaczyć każdy. Reagowanie na wpisy klientów to świetna okazja do zaprezentowania firmy jako otwartej na ludzi. Dodatkowo odbiorcy widzą, że fanpage nie jest tylko nieobsługiwaną przez nikogo „wizytówką”, ale realnym miejscem do zapoznania się z modelem działania i ofertą przedsiębiorstwa. Pamiętajcie jednak, by nie wdawać się w żadne dyskusje z internetowymi trollami – jedynie na tym stracicie, a wulgarny komentarz można usunąć.

Posty

Choć treści video są aktualnie chętniej odbierane niż tekst, a nawet obrazy, to umiejętne połączenie słowa pisanego z grafiką nadal potrafi przykuwać uwagę. W mojej branży posty są podstawowym narzędziem do prezentowania ofert na Facebooku.

Czytelny układ

Porównajcie poniższe dwa teksty:

Działka budowlana w pięknej okolicy, 20 km od Zakopanego, z widokiem na Tatry i Jezioro Czorsztyńskie. Kontakt: 600 500 400.

→ Działka budowlana w pięknej okolicy! (20 km od Zakopanego)

→ Widok na Tatry i Jezioro Czorsztyńskie

→ Kontakt: 600 500 400

Oba wpisy dotyczą tego samego – atrakcyjnej nieruchomości na sprzedaż. Pierwszy to ciąg wyrazów – większość odbiorców odpuści zgłębianie się w szczegóły, mózg automatycznie poszukuje treści prostszych w odbiorze. Drugi tekst jest bardziej czytelny, każda informacja została oddzielona za pomocą punktora. Wzrok odnotował obrazy – strzałki, podążanie za nimi zwiększy szanse na zapoznanie się odbiorcy z treścią posta.

Dobra grafika

Wrzucenie mnóstwa zdjęć w celu zaprezentowania oferty to pójście na łatwiznę. Proponuję wybranie jednego zdjęcia w poście, które jednak będzie się wyróżniać. Korekcja barw, dodanie chwytliwego nagłówka – istnieje wiele możliwości przyciągnięcia uwagi nowych klientów.

Film na Facebooku

Krótkie klipy stopniowo zastępują tekstowe posty w social mediach. Chcąc stale docierać do nowych klientów, warto tworzyć filmy na Facebooku.

Post z filmem

Standardowy post z klipem warto zaopatrzyć krótkim tekstem, będącym opisem oferty, zapowiedzią nowego produktu, wycinkiem z życia firmy etc. Tutaj zmieszczą się dłuższe formaty, ogranicza nas tylko pomysłowość w promowaniu swojej firmy.

Rolki

Rolki to odpowiednik popularnego formatu znanego z Tik Toka czy Instagrama. Rolki to świetna metoda na dotarcie do nowych klientów i budowaniu zasięgów. Przeciętny odbiorca może dziennie obejrzeć nawet setki krótkich klipów, a to znacznie zwiększa szanse na to, że pośród tego contentu odnajdzie nasz fanpage.

Skuteczny fanpage – skuteczna firma

Własny fanpage to świetne narzędzie do budowania wizerunku firmy. Niech profesjonalna strona firmowa na Facebooku świadczy o sprawności twojej firmy!

Autor tekstu: Michał Babiarz

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *